محسن حیدری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمرکز بارش‌های این سامانه بیشتر در ارتفاعات نواحی مرکزی و بخش‌هایی از نیمه شمالی بود به طوریکه در برخی ایستگاه‌های باران‌سنجی زاهدان مانند« الله آباد پبی« ۳۲، « بهارآبادجون آباد» ۳۱ و « خیرآبادبالا» ۲۳ میلی‌متر باران گزارش شد.
وی افزود: «سنیب»خاش که در دومین روز فعالیت سامانه بارشی با ۷۹ میلی‌متر باران رکورد بارش سیستان و بلوچستان بود دیروز و دیشب نیز از فعالیت این سامانه بهره برد و حدود ۱۲ میلی‌متر باران دریافت کرد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به طور کلی بعد از سنیب، بیشترین بارش‌های این سامانه در ایستگاه‌های« درودی نرون» خاش با ۶۴، « الله آباد پبی» زاهدان ۳۲، «توتان» نیکشهر، «بزمان» ایرانشهر و «بهار آباد جون آباد» زاهدان ۳۱، «کوشه» خاش ۳۰.۵ و «تمندان» زاهدان ۲۶.۵ میلی‌متر روی داده است. 
وی ادامه داد: بارش‌ها به صورت پراکنده تا دیشب در بخش‌هایی از سیستان و بلوچستان مانند شرق و جنوب شرق ادامه داشت و در نهایت از نیمه‌های شب گذشته از مرزهای شرقی کشور خارج شد.
حیدری به آخرین وضعیت جوی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: کاهش دما و سرمای شبانه مهمترین پدیده نواحی نیمه شمالی استان است که انتظار می‌رود تا اوایل هفته آینده تداوم داشته باشد.
وی همچنین از پایان وزش بادهای شدید در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت از نیمه‌های شب گذشته وزش بادهای شدید در زاهدان و برخی مناطق نیمه شمالی این استان فروکش کرد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزش باد متوسط شمالی امروز در نوار شرقی استان جریان خواهد داشت که مهمترین پیامد آن ریزش هوای سرد و کاهش دمای هواست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.