دکتر سید محمد هاشمی شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از بزرگترین امتیازات این دانشگاه وجود نیروی انسانی پرتلاش و با مسوولیت است، اظهارداشت: این دومین آزمایشگاه در زاهدان و چهارمین آزمایشگاه تشخیص کرونا در سیستان و بلوچستان بوده که راه‌اندازی شده است. 

وی ادامه داد: پیش از این و پس از راه‌اندازی اولین آزمایشگاه در زاهدان، آزمایشگاه‌های دوم و سوم با ارائه آموزش‌های تخصصی و فنی به همکاران دانشگاه‌های علوم پزشکی ایرانشهر و زابل، ۲ آزمایشگاه دیگر در این شهرها راه‌اندازی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: آزمایشگاه پنجم نیز در چابهار راه‌اندازی و نیروی انسانی آن به صورت داوطلبانه از میان همکاران زاهدان تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: تامین تجهیزات نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر انجام می‌شود.

هاشمی با تاکید بر ضرورت خود مراقبتی توسط مردم، به خانواده‌ها هشدار داد: در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی در فصل پاییز تعداد بیماران ویروس کرونا پنج برابر حال حاضر خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این حجم از گرفتاری همچنان نگران موج دوم بیماری هستیم چراکه با رفتار غیر اصولی مجددا روند ابتلا افراد افزایش یافته و شاید شدیدتر از موج اول باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه آزمایش کرونای تمام اینترن‌هایی که در بیمارستان ها در این مدت مشغول همکاری بودند منفی شد ادامه داد: علاوه‌بر اینکه از مردم می‌خواهیم تا اصول بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را همچنان رعایت کنند از مدیران حوزه پرستاری نیز درخواست می‌شود تا چرخش نیروی انسانی در بین بخش‌ها، امکان ادامه خدمت همکاران شاغل در بخش‌های عفونی در سایر بخش‌ها و استراحت این عزیزان را فراهم کنند.

هاشمی شهری افزود: از ابتدای شروع بحران کرونا تا کنون هزینه‌های فراوانی را صرف تامین اقلام حفاظتی استاندارد برای همکارانمان کرده‌ایم و همین مسیر را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.