فرهاد دادگر روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا از سوی گروه سلامت محیط و کار وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی، بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از ابتدای امسال تا کنون ۶ هزار و ۵۶۲ بازدید از فروشگاه‌های موادغذایی و سه هزار و ۷۲ بازدید از اماکن عمومی جنوب سیستان و بلوچستان انجام دادند.

وی ادامه داد: ۳۸۵ کیلوگرم انواع موادغذایی از سطح اماکن عمومی جمع آوری، ۱۴۵۳ مرکز تعطیل و ۱۳۷ مکان عمومی بدلیل عدم همکاری در قطع زنجیره کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان پلمب شدند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه در جهت حفظ سلامت شهروندان نظارت مستمر بر سطح مراکز و اماکن عمومی دارند و همچنین با افرادی که به اخطاریه‌های بهداشتی توجه نکنند و سلامت مردم را به خطر بیندازند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: کارشناسان بهداشت بطور شبانه روز در سطح مراکز و اماکن در حال بازدید هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف طبق قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

دادگر اظهارداشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت مطرح تا در اسرع وقت بازرسان بهداشت محیط موارد را پیگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.