محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: امروز در ادامه موج بارشی که اغلب نقاط کشور را در برگرفته است انتظار می‌رود در بخش‌هایی از نیمه شمالی و نواحی مرکزی استان بارش‌های پراکنده روی دهد.
وی افزود: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود ابتدا نواحی مرکزی و جنوب استان شاهد بارش باشند و روز پنجشنبه این شرایط در سطح منطقه گسترش یابد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا جمعه در نقاط مختلف استان ادامه دارد، افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های بهاره، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص‌های همرفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در استان محتمل است.
حیدری توصیه کرد که در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد درحاشیه مسیل‌ها، رودخانه‌ها خودداری و از رفتن به ارتفاعات پرهیز شود.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی پیش روی سیستان و بلوچستان توصیه می‌شود از گرده افشانی نخل‌ها در جنوب استان پرهیز شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سه شنبه در مناطق شمالی استان وزش باد به نسیت شدید روی خواهد داد که علاوه‌بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دما نیز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.