مهرداد جهاندیده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیمه بیکاری متعلق به کسانی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا کار خود را به صورت موقت از دست داده‌اند از این رو هم‌اینک چهار هزار و ۴۵۱ نفر مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان در سامانه بیمه بیکاری نام‌نویسی کرده‌اند.

وی گفت: ۱۰رسته از فعالیت‌ها در بخش‌های اقتصادی، صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را در بحث شیوع ویروس کرونا متحمل شده‌اند مشمول بیمه بیکاری هستند البته اقداماتی برای سایر مشاغل نیز که به طور موقت کار خود را از دست داده‌اند در حال انجام است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از پرداخت بیمه بیکاری به عنوان راهکاری برای بهبود وضعیت افرادی است که به دلیل شیوع کرونا بیکار شده‌اند یاد کرد و افزود: مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه آن‌ها جز مشاغل زیان‌دیده ناشی از شیوع ویروس کرونا  هستند.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در جامعه و برای حفظ سلامتی و همراهی با سیاست‌های دولت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، نیاز به مراجعه افراد به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست و مشولان قانون کار می‌توانند به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت اقدام به نام‌نویسی خود در سامانه کنند.
جهاندیده با بیان اینکه کسانی که مشمول قانون کار و بیمه تامین اجتماعی هستند باید در مدت ۳۰ روز از بیکاری درخواست خود را در سامانه ثبت کنند عنوان کرد: طی چند روز آینده اولین گروه مشمولان این قانون که کار نام‌نویسی آن‌ها انجام و تائید شده به سازمان تامین اجتماعی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.