دکتر محمد هاشمی‌شهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۳۳ نفر از کل مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۴۴ نفر به دانشگاه علوم پزشکی زابل و ۲۰ نفر به دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اختصاص دارد. 

وی تعداد فوتی های ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان را ١۶ مورد عنوان کرد و افزود: در خانه ماندن بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کروناست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه هم‌اینک بیش‌از چهار هزار نفر کادر بهداشت و درمان این دانشگاه در امر پیشگیری و مقابله با این ویروس فعالیت دارند تصریح کرد: از مردم عزیز در خواست داریم با رعایت اصول بهداشتی و در خانه‌ ماندن تلاشگران و جهادگران عرصه سلامت را در مهار ویروس کرونا یاری کنند.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است.
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.