دکتر سید مهدی طباطبایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازید از مساجد سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم در خصوص استفاده از مهر، تسبیح و سجاده شخصی ارائه و گند زدایی محیط انجام شد.

وی افزود: بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین در این مدت بیش‌از ۱۱ هزار مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی سیستان و بلوچستان را مورد بازید قرار داده و به فعالان این حوزه آموزش‌های خود مراقبتی و رعایت اصول بهداشتی و گندزایی محیط و سطوح را ارائه دادند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در تمامی این مراکز پوستر و پمفلت‌های آموزشی راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا توزیع و نصب شد.

وی گفت: کارشناسان بهداشت محیط این دانشگاه همچنین بصورت مستمر و روزانه از پایانه‌های مسافربری بازدید می‌کنند و آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنند.

طباطبایی بیان کرد: شماره تلفنی  ۱۹۰ سامانه ارتباطات مردمی سلامت محیط و کار به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی شما هموطنان در خصوص انتقادات و شکایات بهداشتی است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور 

افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.