دکتر قاسم میری علی آباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که مادر محور اساسی خانواده و سلامت مادران تضمین کننده سلامت سایر اعضاء خانواده است حفظ و ارتقاء سلامت آنان یکی از اساسی ترین و مهمترین اولویت های نظام سلامت محسوب می شود.
وی افزود: نیروهای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی هر مورد مرگ مادر را به عنوان یک فاجعه سلامتی تلقی کرده و از تمام توان خود به منظور پیشگیری از وقوع آن استفاده می کنند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت گفت: دولت تدبیر و امید و مسئولان دست اندرکار از هیچ تلاشی در این راه فرو گذار نیستند به گونه ای که دولت با اجرای این طرح حمایت همه جانبه ای برای ایجاد بسترهای لازم خدمات بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان انجام داد.
وی ادامه داد: این طرح با توجه به مشکلات اقتصادی مردم سیستان و بلوچستان توانسته علاوه بر کاهش هزینه های درمانی در بخش های زیر ساختی بهداشتی و درمانی منطقه نیز بسیارتاثیر گذار باشد.
میری تاکید کرد: موافقت با استمرار روند توسعه زیر ساخت های بخش بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان نشان دهنده توجه جدی وزیر بهداشت به کاهش فاصله میان این استان با نقاط برخوردار کشور است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.