به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمد علی موهبتی در نشست با فرمانداران سیستان و بلوچستان که از طریق ویدئوکنفرانس با هدف بررسی وضعیت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی قطع زنجیره انتقال کرونا برگزار شد، اظهار داشت: با وجود اینکه این استان نسبت به جمعیت خودش کمترین آمار ابتلاء به ویروس کرونا را در کشور داشته اما بدلیل عدم توجه برخی افراد به توصیه‌های بهداشتی و انجام مسافرت به استان‌های پرخطر و یا حضور مسافران زنگ خطر شیوع و انتشار این ویروس در منطقه به صدا درآمده و نگران کننده است که باید با اجرای جدی این طرح، از سلامت مردم حفاظت کرد.

وی ادامه داد: حفظ جان مردم برای ما بسیار حائز اهمیت است و از آنجایی‌که این بیماری جدی و خطرناک است و امکانات موجود در سیستان و بلوچستان جوابگوی پذیرش بیماران نیست، باید با افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را نادیده می‌گیرند برخورد قانونی جدی کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برآیند اقدامات فرمانداران باید به گونه‌ای باشد که کسانی که موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، احساس آرامش کنند و برعکس کسانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال قانون شوند.

وی افزود: بر اساس تاکید وزارت بهداشت و تصمیم ستاد ملی مدیریت ویروس کرونا کشور، تشکیل هرگونه تجمعات از قبیل مجالس عروسی، عزا، مراسم مذهبی و نمازهای جمعه و جماعت که سلامتی و جان مردم را به خطر می‌اندازد ممنوع است و با متخلفان برابر قانون به شدت برخورد می‌شود.

موهبتی با بیان اینکه بر اساس طرح فاصله گذاری اجتماعی، تمامی راه‌های ورودی به پارک‌های جنگلی و مکان‌های تفریحی و گردشگری استان باید بسته شود، تصریح کرد: همچنین تمامی راه‌های فرعی و مبادی ورود و خروج شهرستان‌های استان مسدود و تمهیدات لازم در این راستا اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: به طور کلی رفتار و برآیند این بیماری در کشورهای مختلف شبیه به هم است مگر اینکه کشوری در آموزش و اطلاع‌رسانی پیشگام باشد و در راستای رعایت شرایط بهداشتی اقدامات لازم را انجام داده باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از ماسک در محیط آزاد الزامی ندارد و تنها در محیط‌های بسته و مکان‌هایی که تجمع بیش از چند نفر اجتناب‌ناپذیر است، نیاز به استفاده از ماسک داریم و این موضوع باید اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: از امروز تا آخر فروردین در مقابل رفتار قانون شکنانه هرگونه اغماض ممنوع است و باید با افراد هنجارشکن برخورد قانونی لازم انجام شود و مالکان خودروهای متخلف که به مفاد این طرح توجه نمی‌کنند با اعمال جریمه سنگین و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

موهبتی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه، افزود: یکی از اقدامات پیشگیرانه این بیماری، مدیریت فضای اطلاع رسانی و تبلیغاتی جامعه است تا جایی که شایعاتی مبنی بر تأثیرگذاری مطلوب موادمخدر و الکل بر درمان این بیماری در جامعه انتشار پیدا کرده و متأسفانه موجب مرگ و یا نقص عضو تعدادی از هموطنان شده است.

وی با اشاره به احتمال بارندگی و وقوع سیلاب در سیستان و بلوچستان، توجه به اخطاریه‌ها و هشدارهای لازم هواشناسی به منظور آمادگی همه سطوح از جمله دهیاران، شوراهای اسلامی، شهرداران، دستگاه‌های اجرایی و امدادی را خواستار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه تا سه‌شنبه در استان بارندگی داریم و همچنین میزان آب ورودی به منطقه سیستان نیز رو به افزایش است و در نیمه دوم این هفته هم شدت بیشتری خواهد گرفت بایستی مدیران دستگاه‌های اجرایی و امدادی و خدماتی آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.