دکترسید مهدی طباطبایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در صورت نیاز، با همکاری سازمان‌های مرتبط امکان افزایش این تعداد تخت به هزار تخت وجود دارد.

وی ادامه داد:هم‌اینک بیش‌از سه هزار تخت بستری در مراکز دانشگاهی به همراه ۶۰۰ تخت غیردانشگاهی آماده ارائه خدمات به مردم سیستان و بلوچستان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: همچنین بیش‌از ۱۷۰ تخت مراقبت‌های ویژه در سیستان و بلوچستان فعال است که این ظرفیت هم در ارائه خدمات درمانی به بیماران بدحال کرونا استفاده می‌شود.

وی افزود: هم‌اینک اختصاص یک دستگاه ستی اسکن برای نصب در شهرستان سراوان و تکمیل و تجهیز ۲ بیمارستان ۲۰۰ و ۳۲۰ تختخوابی سراوان و زاهدان مهمترین اولویت این دانشگاه در حوزه زیرساخت‌های سلامت است.

طباطبایی تعداد مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان را ۱۶۸ نفر عنوان کرد و افزود: بیشترین آمار ثبت شده این بیماری تاکنون با ۱۱۳ نفر به حوزه این دانشگاه اختصاص دارد. 

وی گفت: ماندن در منزل و رعایت بهداشت بهترین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده است .
شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.