حسن مصفا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نیروهای هلال احمر بر اساس وظایف ذاتی خود مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستادمقابله با کرونا از ۱۴ اسفند در مبادی ورودی شهرها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران اقدام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع افراد مورد غربالگری قرار گرفته این مدت ۱۰۶ نفر مشکوک به ویروس کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک ۳۹ پایگاه جمعیت هلال احمر در ورودی و خروجی ۱۴ شهرستان این استان مستقر هستند.

وی افزود: نیروهای این جمعیت علاوه‌بر غربالگری اقدام به توزیع بروشور، مواد ضدعفونی و ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم به رانندگان و مسافران کرده‌اند.

مصفا خاطر نشان کرد: در ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا سیستان و بلوچستان هزار و ۵۵۰ نیروی داوطلب به همراه کارکنان جمعیت هلال احمر استان کار پایش سلامت مسافران را به وسیله ۳۲۷ خودرو برعهده دارند. 

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۵۷نفر افزایش یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.