محمود دیانتی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به طور کلی این روزها اکثر شهرهای سیستان و بلوچستان جزو گرمترین شهرهای کشور هستند برای نمونه در ۲۴ ساعت گذشته علاوه‌بر قصرقند، شهرهای راسک و دلگان با دمای ۳۳ درجه سلسیوس به دومین شهرهای گرم کشور بودند.
وی ادامه داد: همچنین شهرهای ایرانشهر، هیرمند، زابل، هامون و نیکشهر با دمای بیشتر از ۳۱ درجه سلسیوس جزو گرمترین شهرهای کشور بودند.
معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی سیستان وبلوچستان افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی گرمای هوا همچنان تا ۲ روز آینده در سطح استان ادامه دارد اما از روز یکشنبه روند کاهش دما در منطقه حاکم می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از اواخر وقت روز شنبه پیش رو یک سامانه بارشی به نسبت قوی سیستان و بلوچستان را فرا خواهد گرفت که تمرکز بارش‌های آن در نواحی مرکزی، جنوبی و سواحل استان خواهد بود.
دیانتی اظهار داشت: با توجه به حجم بارش‌ها، مسیل‌ها و رودخانه‌های محلی سیلابی می‌شود بنابراین از تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری و در ترددهای جاده‌ای و دریایی نیز احتیاط شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.