محسن حیدری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همان‌طور که انتظار می‌رفت با تقویت جریانات شمالی در سطح استان، افزایش دما در اکثر نقاط سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد و حداقل دمای ۱۱ شهر استان به ۳۰ درجه و بیشتر رسید و راسک با دمای ۳۳.۹ درجه سلسیوس دومین شهرگرم کشور شد.
وی ادامه داد: شبانه روز گذشته گرمترین روز سیستان و بلوچستان از آغاز زمستان بوده که حداقل بیشترین دمای ۱۴ شهر از ابتدای دی تا کنون ثبت شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: شهرهای زاهدان، ایرانشهر، خاش، دلگان، راسک، زابل، زهک، هامون، هیرمند، سیب سوران، مهرستان، میرجاوه، نصرت آباد و نیکشهر گرمترین روز از شروع فصل زمستان تا کنون را سپری کردند.
وی ادامه داد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از فردا وزش بادهای سرد شمالی در پنج شهرستان شمالی استان و با شدت کمتر در نوار شرقی آغاز که پیش‌بینی می‌شود با ریزش هوای سرد از عرض‌های بالا دمای هوا به صورت موقت بین ۷ تا ۱۲ درجه سلسیوس کاهش یابد.
حیدری افزود: کاهش دما از روز پنجشنبه در شمال و از روز جمعه در نواحی مرکزی روی می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود تا شنبه ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: از روز شنبه مجدد روند افزایش دمای هوا در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.