دکتر داریوش سرگزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با نظارت و پیگیری مستمر کارشناسان دامپزشکی، واحدهای متخلف تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی که به کشتار غیرمجاز دام و طیور خارج از شرایط و محل مورد تایید دامپزشکی مشغول بودند، شناسایی شده و پس از ابلاغ تذکر شفاهی و کتبی و عدم توجه واحدهای متخلف به اخطارهای ارائه شده جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی مربوطه معرفی شدند.

وی گفت: با پلمب و جلوگیری از فعالیت این واحدهای غیرمجاز، زمینه برای فعالیت کشتارگاه ها و گسترش فرهنگ کشتار بهداشتی دام در مراکز و محل های مجاز فراهم شده که به دنبال آن سلامت و بهداشت فرآورده خام دامی تولید شده تضمین خواهد شد.

رییس اداره دامپزشکی زابل افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کشتار غیرمجاز دام و طیور در شرایط و مکان غیربهداشتی عاملی برای انتقال مکانیکی و گسترش بیشتر این بیماری در جامعه است.

وی بیان کرد: مطابق توصیه های اداره کل دامپزشکی استان مردم باید از ذبح غیرمجاز دام، خرید فرآورده خام دامی از دست فروشان و بازارهای روباز، خرد کردن گوشت مرغ و چرخ کردن گوشت قرمز و همچنین طعم دار کردن گوشت در مراکز عرضه خودداری کنند.

سرگزی از همه شهروندان خواست تا برای ذبح دام زنده خود به کشتارگاه ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه کشتار غیرمجاز در سطح شهر و تخلف در مراکز تولید و عرضه فرآورده خام دامی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.