دکتر صادق صالحی روز سه شنبه افزود: این فرآوردهها در عین حال می‌توانند مانند سایر مواد غذایی به عنوان نـاقـل فیزیکی و مکانیکی در چرخه تولید از مبدأ تا مراکز عرضـه و مصرف دچـــار آلودگی ثانویه شوند بنـابـرایـن بــه طـــور جد پیگیر پروسه بهداشتی و ضد عفـونی و گندزدایی مرتب کلیه کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور، کـارگاه‌های بسته‌بندی و مراکز تولید توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی هستیم.

وی بیان کرد: تمامی کشتارگاه‌های صنعتی و سنتی ، کارگاه‌های بسته‌بندی و مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به طور مرتب ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند.

مـدیرکل دامپزشکی اردبیل بیان کرد: بـه شهروندان اطمینان کامل می‌دهیم گوشت قرمز و سفید و فرآورده‌های خام دامی که ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی اسـت و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تولید و در چرخه مصرف وارد می‌شوند کاملاً سالم و بهداشتی بوده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

دکتر صالحی تاکید کرد: شهروندان از خرید گوشت و آلایش خوراکی خارج از کشتارگاه‌ها و عموما از قصابی‌های کنار جاده‌ای و حاشیه روستاها اکیدا خودداری کنند زیرا این گوشت ها بدون نظارت دامپزشکی بوده و احتمال هرگونه آلودگی انگلی و میکروبی در آنها وجود داشته و سلامت آن به هیچ عنوان مورد تایید و تضمین دامپزشکی نیست.

به گفته وی ، در شـرایـــط  حساس فعلی لازم است شهروندان به عنوان ناظران بهداشتی همیار دامپزشکی باشند و مراقبتها را حتماً جدی بگییرند و همراهی بیشتری با حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه داشت باشند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین نکات در پیشگیری از ابتلاء به کرونا کاهش ترددهای غیر ضروری و رعـایـت بهـداشت فردی است، گفت: در این راستا با تشدید نظارتها سلامت کارکنان کشتارگاهها و کارگاههای بسته بندی و کــارشنــاسان و ناظرین بهداشتی دامپزشکی را با جدیت تمام رصد می‌کنیم.

دکـتر صـالحی گفت: با توجه به اینکه ویروس به دمای بالا حساس بوده و در دمای پخـت غیر فعال شده و از بین می‌رود مشکلی از این بابت نـبوده و شهروندان از مصرف گـوشــت و آلایش خوراکی و شیر به صورت خام و نیمپز خودداری کنند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.