به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان، علیرضا کیخا با اشاره به توقف اردوی راهیان نور به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: دانشجویان بسیجی با اقدامی خودجوش در این راستا با حضور در محیط‌های شهری و روستایی سراسر استان مشغول ارائه خدمت به مردم هستند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های گروه‌های جهادی دانشجویان بسیجی سیستان و بلوچستان در مقابله با ویروس کرونا ادامه دارد گفت: این دانشجویان در قالب اردوهای جهادی در راستای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده‌اند و در راستای توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن اماکن و محله‌ها در حال فعالیت هستند.

مسئول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان با اشاره به فعالیت ۱۲ گروه جهادی در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت این قرارگاه به حول قوه الهی تا عادی شدن شرایط در استان ادامه خواهد یافت.

وی اولویت قرارگاه جهادی دانشجویان بسیجی استان را ایجاد آرامش و آگاهی در میان مردم دانست و بیان داشت: در این زمینه تعدادی از اعضای این ستاد به ساخت محتواهای علمی و تبدیل آن به پوستر پرداخته‌اند تا با توزیع این اطلاعات در بین شهروندان هم از استرس آن‌ها کم کرده و هم به اطلاعات آن‌ها اضافه شود.

کیخا از تمرکز گروه‌های جهادی در مناطق پرتردد و حاشیه شهرها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهرهای زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر جمعیت زیادی از شهروندان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و به تبع دسترسی به امکانات بهداشتی در این مناطق مناسب نمی‌باشد، تمرکز اصلی برای گندزدایی و پاکسازی محیط در این مناطق معطوف است.

وی از رایزنی با دانشگاه‌های عمومی پزشکی استان و اداره کل صنعت و معدن خبر داد و افزود: در صورت تأمین مواد اولیه و موافقت این دستگاه‌ها حاضر هستیم به صورت جهادی اقدام به تولید ماسک و مواد ضد عفونی کننده کرده و همچنین در توزیع آن نیز همکاری کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.