علیرضا کیخا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲ گروه در قالب اردوهای جهادی برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده و در راستای توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کردن اماکن و محل‌ها در این استان در حال فعالیت هستند.

وی اولویت قرارگاه جهادی دانشجویان بسیجی سیستان و بلوچستان را ایجاد آرامش و آگاهی در میان مردم دانست و افزود: در این زمینه تعدادی از اعضای این ستاد به ساخت محتواهای علمی و تبدیل آن به پوستر پرداخته‌اند تا با توزیع این اطلاعات در بین شهروندان از استرس آنان کم و به اطاعات شان افزوده شود.

مسوول بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان از تمرکز گروه‌های جهادی در مناطق پرتردد و حاشیه شهرها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در شهرهای زاهدان، زابل، چابهار و ایرانشهر جمعیت زیادی از شهروندان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و به تبع دسترسی آنان به امکانات بهداشتی در این مناطق مناسب نیست تمرکز اصلی برای گندزدایی و پاکسازی محیط در این مناطق معطوف شده است.

وی از گفت‌وگو با دانشگاه‌های عمومی پزشکی سیستان و بلوچستان و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت خبر داد و  اظهارداشت: در صورت تامین مواد اولیه و موافقت این دستگاه‌ها حاضر هستیم به صورت جهادی اقدام به تولید ماسک و موادضد عفونی کننده کرده و همچین در توزیع آن نیز همکاری کنیم.

کیخا تصریح کرد: اردوی راهیان نور به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.