خداداد اولیایی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد و ایجاد مهارت‌های لازم و به فعالیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطوح مشخص آماده می‌کند.

وی گفت: از مجموع ۲۶ هزار و ۴۱۸ نفر دوره آموزشی ۱۴ هزار و ۵۲۸ نفر دوره آن برای آقایان و ۱۱ هزار و ۸۹۰ نفر دوره آن برای خانم‌ها ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: آموزش‌های ارائه شده معادل سه میلیون و ۹۱۹هزار و ۸۱ نفر ساعت آموزش بوده و براساس ظرفیت‌ها، نیازهای بازار کار استان و امکانات آموزشی موجود اداره‌کل و مراکز تعریف شده است.

وی بیان کرد: این اداره کل در خوشه صنعت ۱۰هزار و ۷۵۰نفر دوره معادل یک میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۸۵ نفر ساعت، در خوشه کشاورزی یک هزار و ۲۵۱ نفر دوره معادل ۱۴۰هزار و ۳۳۹ نفر ساعت، در خوشه خدمات ۹ هزار و ۸۱۱ نفر دوره معادل یک میلیون و ۳۴۵هزار و۹۰۴ نفر ساعت و در خوشه فرهنگ و هنر چهار هزار و ۶۰۶ نفر دوره معادل ۷۰۰هزار و۲۵۴ نفر ساعت عملکرد آموزشی در بخش دولتی داشته است.

اولیایی گفت: آموزش در این اداره‌کل بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین‌المللی است و دوره‌های آموزشی متعددی در مراکز ثابت، سیار شهری، سیار روستایی، ندامتگاه‌ها، پادگان‌ها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلان برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش‌های مهارتی در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می‌شود و این اداره‌کل با ۲۴ مرکز آموزشی ثابت دولتی ویژه آموزش مردان، زنان و مراکز آموزشی ۲ منظوره در سطح استان آموزش‌های مهارتی را اجرا می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.