علیرضا جلال زایی روز سه‌شنبه در این‌باره اظهار داشت: در آستانه سال جدید و ایام نوروز برنامه‌های متنوعی برای میزبانی از مهمانان نوروزی در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: علاوه‌بر برگزاری نوروزگاه‌های مختلف در سیستان و بلوچستان نسبت به برپایی نمایشگاه‌ها و غرفه‌های صنایع دستی در سطح این استان تصمیماتی اتخاذ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه تلاش می‌شود خدمات مناسبی به گردشگران نوروزی ارائه شود، گفت: تیم‌های بازرسی در ایام نوروز بر خدمات تأسیسات گردشگری این استان نظارت کامل خواهند داشت.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، هزار و ۶۵۳ اثر تاریخی ثبت شده و داشتن سواحل دریای عمان مقصد مناسبی برای مسافران نوروزی است.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با ۱۹ شهرستان زاهدان، زابل، هیرمند، زهک، هامون، نیمروز، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار و داشتن صدها اثر تاریخی، فرهنگی و مکان های تفریحی و دیدنی، سواحل زیبا، بازارهای متعدد با کالاهای داخلی و خارجی و منطقه آزاد تجاری از استان های گردشگر پذیر کشور است.
مرزهای طولانی زمینی و دریایی در کنار سدها و رودخانه‌های متعدد، باغ های میوه های گرمسیری و صنایع دستی منحصر به فرد از دیگر توانمندی ها و جاذبه های گردشگری این استان است.
سفر به سیستان و بلوچستان از راه های هوایی، دریایی و سه مسیر زمینی خراسان - زابل - زاهدان، کرمان - زاهدان، کرمان - ایرانشهر و جاسک - کنارک - چابهار امکان پذیر است.
سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۷ هزار کیلومترمربع و افزون بر ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.