پیکر شهید استواریکم احمد رحمانی که بامداد سوم اسفند در درگیری با گروهک تروریستی جیش العدل(جیش الظلم)در حین پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی به شهادت رسید با حضور مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما، روحانیون، مسوولان و قشرهای مختلف مردم از مقابل ستاد فرماندهی مرزبانی این استان تا گلزار شهدا بهشت مصطفی(ص) تشییع و  خاکسپاری شد.

بامداد سوم اسفند در درگیری مسلحانه مرزبانان با گروهک تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور، ۲ تن از مرزبانان هنگ مرزی جکیگور به شهادت رسیدند.

مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با تشدید اقدامات کنترلی نوار مرز برای تامین امنیت انتخابات کشور از حضور تعدادی تروریست مسلح که به قصد ضربه زدن به یگان‌های مرزی به سمت مرزها پیشروی کرده بودند مطلع شدند.

مرزبانان بلافاصله با آتش سنگین با گروهک تروریستی درگیر شدند که در این درگیری تعدادی از اعضای گروهک با توجه به مقاومت شدید مرزبانان با دادن تلفات به سمت خاک کشور مقابل متواری شدند. 

در این درگیری مسلحانه، متاسفانه  ۲ نفر از مرزداران هنگ مرزی جکیگور به نام‌های استواریکم احمد رحمانی فرد و سرباز احمد توکلی به فیض والای شهادت نائل آمدند.

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا روز شنبه در پی شهادت دو مرزبان هنگ مرزی جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان از این مناطق مرزی بازدید کرد.
وی در خصوص جزییات شهادت ۲ مرزبان در منطقه مرزی جکیگور گفت: بعد از برگزاری جشن ملی انتخابات که در کمال امنیت برگزار شد، بامداد امروز گروهک‌های معاند قصد نفوذ به خاک کشور را داشتند که با هوشیاری مرزبانان شناسایی و از نفوذ آنها به خاک میهن جلوگیری شد.
فرمانده مرزبانی کشور ادامه داد: در درگیری مرزبانان با گروهک تروریستی تعدادی از معاندان مجروح و به هلاکت می‌رسند.

وی بیان کرد: از شناسایی تسلیحات بجا مانده از این گروهک تروریستی مشخص شد که این معاندان به تازگی از آمریکا و استکبار تجهیزات جنگی جدیدی دریافت کرده‌اند.
سردار رضایی با تاکید بر اینکه کشور پاکستان باید امنیت را در مرز فراهم کند و اعضای گروهک تروریستی را تحویل ایران دهد، گفت: این موضوع از طریق مسوولان دیپلماسی کشورمان با کشور پاکستان پیگیری می‌شود.
وی اظهار داشت: یکی از شهدای این حادثه از اهل سنت سیستان و بلوچستان و شهید والامقام دیگر نیز اهل مازندران است و محل این حادثه با نام "وحدت" نامگذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.