محسن حیدری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به صدور اطلاعیه جوی شماره ۵۳ این اداره کل اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی از روز چهارشنبه وزش باد شدید در زاهدان و نواحی مرکزی استان آغاز می‌شود که پیامد آن خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت و افزایش موقتی دمای هواست.
وی ادامه داد: با توجه به سرعت باد و محدوده وزش آن پیش‌بینی می‌شود کاهش دید افقی در محورهای مواصلاتی  زاهدان - نهبندان، زاهدان - بم و ایرانشهر - بم قابل توجه باشد و تردد در برخی نقاط با اختلال همراه شود.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توصیه می‌شود در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری و در رفت و آمدهای جاده‌ای نیز احتیاط شود.
وی افزود: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی این شرایط روز سه‌شنبه در مناطق غربی سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد و مانند زاهدان و نواحی مرکزی تا پنجشنبه ادامه دارد.
حیدری به نوسانات دمایی سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته خاش با دمای ۶.۸ درجه سلسیوس خنکترین شهر و راسک با دمای ۲۹.۳ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.