غلامحسین تیموری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنکار ایرنا اظهار داشت: جهاد کشاورزی در این مرحله با توجه به جابجایی مداوم ملخ صحرایی در روز از یک منطقه به منطقه دیگر، مبارزه شبانه با ملخ صحرایی را در دستور کار قرار داده و در بدو ورود این آفت در نقاط مرزی مبارزه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ملخ صحرایی در شب‌ها تحرک کمتری دارند و مبارزه شبانه بهترین فرصت برای نابودی آنهاست، گفت: ۶۷۱ هکتار از مبارزه این مدت در سطح مراتع استان به ملخ بالدار و بقیه به پوره آن اختصاص دارد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی با ۳۸۰ هکتار در این مدت به شهرستان سرباز اختصاص دارد.

وی گفت: ضروریست کشاورزان در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع رسانی کنند.

تیموری ادامه داد: این سازمان پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به استان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح ۲۱۱ هزار و ۵۳۵ هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب‌رسانی به بخش کشاورزی شد.
به گزارش ایرنا ملخ‌های صحرایی تمام گیاهان زراعی، باغی و حتی علف‌های هرز را می‌خورند، این نوع ملخ قدرت پرواز بسیار زیادی دارد و در یک شبانه روز می‌تواند تا ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند.
ملخ صحرایی از کشوری به کشور دیگر و از استانی به استان دیگر می‌تواند مهاجرت کند.
این نوع از ملخ‌ها در مسیر عبور خود با تغذیه از سبزینه‌های مختلف ازجمله جنگل‌ها، باغ‌های میوه، علوفه، غلات، صیفی و مراتع را از بین می‌برند و با توجه به قدرت تخریبی بالایی که دارند باعث قحطی در منطقه نیز می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.