رحمدل بامری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۹۹ شعبه اخذ رای شامل ۱۱۷ شعبه ثابت و ۱۸۲ شعبه سیار در حوزه انتخابیه چابهار پیش‌بینی شده و انتخابات در تمام شعب به صورت آنلاین و الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برای افراد واجد شرایط شناسنامه و کارت ملی و یا شناسنامه‌ای که کدملی داشته باشد الزامی و پس از احراز هویت می‌تواند رای خود را به صندوق بیندازند.

فرماندار چابهار افزود: امکان رای تکراری، به سن قانونی نرسیده، شناسنامه جعلی و متعلق به دیگری و فوتی در این انتخابات هرگز وجود ندارد و می‌توان گفت علاوه‌بر این شروع و تجمیع انتخابات هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: رعایت قانون، سلامت انتخابات، امنیت انتخابات، زمینه مشارکت حداکثری وظیفه ستاد انتخابات حوزه انتخابیه چابهار است.

بامری گفت: تاکنون ۲۱ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ٢۴ بهمن تبلیغات انتخاباتی خود را در شهرستان‌های چابهار، کنارک و قصرقند آغاز کرده‌اند.

وی بیان کرد: آگهی اسامی و مشخصات نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اجرای ماده ۳۶ آیین‌نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس نیز در حوزه انتخابیه چابهار منتشر شده و تبلیغات انتخاباتی نامزدها تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

فرماندار چابهار ضمن درخواست از نامزدهای نمایندگی مجلس برای رعایت قوانین مربوط به تبلیغات، تصریح کرد: فعالیت‌های تبلیغاتی و تخلفات احتمالی نامزدها توسط کمیته‌های انتخاباتی رصد خواهد شد.

وی بیان کرد: کمیته‌های پیشگیری از تخلفات، اجرایی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، فناوری و پشتیبانی در فرمانداری چابهار برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات تشکیل شده است.

بامری اظهار داشت: حوزه انتخابیه چابهار، کنارک، قصرقند، شهر و بخش مرکزی نیکشهر یکی از ۶ حوزه انتخابات مجلس شورای اسلامی سیستان و بلوچستان است که به مرکزیت چابهار یک نماینده دارد.
 
وی گفت: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد:  رعایت حق الناس، قانونمداری و صیانت از آرای مردم بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی افزود: امیدواریم با رعایت قانون توسط ستادهای تبلیغاتی، انتخاباتی سالم و در امنیت کامل با حضور حداکثری مردم و تجلی یوم الله دیگری را شاهد باشیم. 

بامری  با اشاره به رعایت اخلاق و قانونمداری ۲ تکلیف مهم نامزدها افزود: براساس موارد قانون انتخابات تمامی نامزدها موظف به اجرای قانون هستند.

وی تصریح کرد: اجرای قانون انتخابات بر عهده فرمانداری هاست و ما نیز تلاش می‌کنیم انتخابات در سلامت و امنیت کامل بر مدار قانون و با رعایت امانتداری و حق الناس در دستور کار خود قرار گیرد.

فرماندار چابهار  گفت: همدلی باید در بین تمامی عوامل انتخابات حاکم باشد و بازرسان نیز تعامل خوبی با عوامل اجرایی داشته و با دقت نظر و عمل بر اساس قانون این مسوولیت خطیر را به خوبی به انجام برسانند.

وی با اشاره به اصل بی طرفی عوامل انتخابات اظهار داشت: هر فردی از هر جناحی توسط مردم انتخاب شود برای مجریان تفاوتی ندارد؛ بلکه مهم رعایت دقیق آیین نامه‌های اجرایی، رعایت سلامت و دقت در روند برگزاری انتخابات است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر فراهم کردن بستر مناسب برای حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: رای اولی‌ها اولین حضور سیاسی خود را تجربه می‌کنند که بسیار سرنوشت ساز است.

وی افزود: در واقع جشن تکلیف حق انتخاب و حق حضور آگاهانه،با بصیرت و ترغیب دیگران در مدیریت جامعه است.

بامری بیان کرد: رای اولی‌ها با مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در این نبرد سیاسی دشمن را مایوس و نا امید می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.