محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: همانطور که انتظار می‌رفت فعالیت سامانه بارشی دیشب و بامداد امروز به اوج خود رسید و ۴۲ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان سیستان و بلوچستان بارندگی ثبت کردند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش‌ها در ایستگاه‌های «سنیب» خاش با ۷۹، «تمندان» خاش ۲۶.۵، «ا… آباد پبی» زاهدان ۲۶، «کوشه» خاش ۲۰.۵ و «خیرآباد بالا» زاهدان ۱۷ میلی متر باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: این سامانه بارشی تا این لحظه در شش شهرستان استان فعالیت کرده و بارش‌ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.

وی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی فعالیت سامانه بارشی تا امشب در استان ادامه دارد اما نوع بارش‌ها پراکنده پیش بینی می‌شود.

حیدری در بخش دیگری به وزش بادهای شدید در سطح استان به ویژه مرکز استان اشاره کرد و گفت: دیشب بر سرعت وزش باد در زاهدان افزوده شده به طوری که بیشینه سرعت آن به مرز ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را کاهش داد.

وی اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی وزش بادهای شدید تا امشب در سطح استان ادامه دارد و از نیمه شب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: فردا در نوار شرقی استان وزش باد متوسط و شمالی خواهیم داشت که شدت آن زیاد نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1351835
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.