رسول راشکی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای ۱۵ نفره پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص زنان، اطفال، کارشناس علوم آزمایشگاهی، روانشناس و ماما از ۱۶ تا ۱۸ بهمن همزمان با دهه فجر در روستاهای پلان، اورکی و نوبندیان چابهار خدمات بهداشتی درمانی ارائه دادند.

وی از خدمات تمامی پزشکان و کادر بهداشت و درمان عضو مشارکت کننده در این کاروان سلامت قدردانی کرد و افزود: اعضای این کاروان علاوه‌بر ویزیت رایگان مردم محروم روستاهای چابهار اقدام به توزیع داروی رایگان نیز بین آنان کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به روحیه ایثار و ازخودگذشتگی داوطلبان و اعضای جمعیت هلال احمر تصریح کرد: کاروان‌های سلامت هلال احمر همیشه لبخند رضایت را بر لب‌های افراد ساکن در مناطق محروم می‌نشاند.

ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک‌های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.

خدمات داوطلبانه افتخاری است و برای خدمت داوطلبانه وجهی دریافت نمی‌شود، جنبه بشردوستانه، خیرخواهانه و عام المنفعه دارد و در ارائه خدمت داوطلبانه بین افراد تبعیض قائل نمی‌شود.

 این خدمات داوطلبانه فاقد هرگونه تمایلات منفعت طلبانه است و در آن اهداف خاص سیاسی، اقتصادی و نظایر آن دنبال نمی‌شود، شرایط و زمان انجام خدمات داوطلبانه، طبق موقعیت و شرایط مختلف مانند زمان جنگ، صلح، بلایای طبیعی و نظایر آن تفاوت می‌کند، این فعالیت‌ها در اوقات فراغت داوطلب و به صورت غیررسمی انجام می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.