مهرداد عرب اول روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی سیستان و بلوچستان ۱۵۴ میلیارد تومان آن به صورت نقدی و ۷۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور دبیرخانه شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان را نیز برعهده دارد بایستی این اعتبارات را پس از تصویب در این شورا به دستگاه‌های زیربط ابلاغ کند که پیشنهاد توزیع این اعتبارات را در قالب ۳۳ فصل و ۷۹ برنامه در دل ۴۵۷ طرح و چهار هزار و ۷۲۰ پروژه مبادله موافقت نامه کرده که تا امروز صددرصد موافقت نامه‌های عمرانی ما مبادله شده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: سقف بند «ح» تبصره پنج که در قانون سال ۹۸ مصوب شد حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان است که در قالب تخصیص اعتبارات عمرانی در طول سال از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور به طرح‌های عمرانی و طرح‌های استانی اختصاص پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین از محل بند «ح »تبصره پنج حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان در قانون پیش‌بینی شده که بخشی از تخصیص پروژه‌های عمرانی از این محل خواهد بود.

عرب با بیان اینکه در چند ردیف اساسی و مهم خوشبختانه تخصیص ما صددرصد بوده اظهار داشت: ۱۶۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفرهای رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان امسال به این استان اختصاص پیدا کرده که صددرصد آن تخصیص یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: همچنین از محل اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در بخش حوادث حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم که ۱۰۰درصد آن امسال تخصیص پیدا کرده است.

وی بیان کرد: حدود ۱۹ طرح ملی - استانی در سیستان و بلوچستان با اعتبار مصوب ۱۴۸ میلیارد تومان داریم که ۷۸ درصد این اعتبار تا کنون تخصیص پیدا کرده است.

عرب اظهار داشت: ۷۵ درصد اعتبارات تخصیص یافته طرح‌های ملی - استانی مربوط به پروژه‌های حوزه آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خشکسالی و کمبود منابع آبی در سیستان و بلوچستان تامین و تخصیص منابع مالی بخش آب در اولویت بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در کنار اعتبارات عمرانی اعتبارات هزینه‌ای را داریم که پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان شاغل در ۲۷ دستگاه‌ اجرایی در این استان را شامل می‌شود که مشمول بودجه استانی هستند.

وی بیان کرد: اعتبارات این ۲۷ دستگاه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان مصوب و بر اساس میزان تخصیصی که ابلاغ می‌شود با هماهنگی خزانه اقدام به پرداخت حقوق و سایر هزینه‌های جاری دستگاه‌ها می‌شود.

عرب اظهار داشت: اعتبارات هزینه‌ای برخی از دستگاه‌های اجرایی در سیستان و بلوچستان متمرکز بوده و در اختیار وزارتخانه‌های مربوطه است.

وی تصریح کرد: کل اعتباری که در حوزه هزینه‌ای در سیستان و بلوچستان داشتیم ۵۰۴ میلیارد تومان بوده که ۴۲۳ میلیارد تومان آن مربوط به هزینه‌های عمومی و حقوق و ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشسته‌ها بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان گفت: پاداش بازنشسته‌های دستگاه‌های اجرایی این استان تا سال ۹۷ به طور کامل پرداخت شده است.

در حال تکمیل شده است....

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.