به گزارش ایرنا مجتبی پیری روز چهارشنبه در دیدار با رئیس، کارکنان و خبرنگاران جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه امروز حدود 80 درصد معیشت مردم این استان به کشاوزی وابسته است اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های 20 ساله در این نقطه از ایران اسلامی بخش کشاورزی متحمل خسارت زیاد از جمله کاهش تولیدات زراعی و باغی، دام، طیور و آبزیان شده است.
وی افزود: همچنین وزش طوفان های شدید در مناطق شمالی و مرکزی سیستان و بلوچستان باعث حرکت ریزگردها و آلودگی هوا شده که خود عامل بسیاری از بیماری های دام، طیور و بخش زراعی و باغی است.
پیری ادامه داد: ضروری است برای کاهش مشکلات اقتصادی در سیستان و بلوچستان رشد سایر صنایع مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه جبران خسارت های کشاورزان درگیر با خشکسالی مورد توجه مسئولان استانی و کشوری است گفت: از آنجایی که جبران خسارت های بخش کشاورزی به صورت حداقلی صورت می گیرد تاثیر چندانی در زندگی مردمی که معیشت و اقتصاد آنان وابسته به کشاورزی است را ندارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با قدردانی از خبرنگاران تاکید کرد: ضروری است معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی این استان نظیر تولید برخی محصولات کشاورزی 2 بار در سال، دارا بودن رتبه نخست سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید خرمای کشور، دارا بودن رتبه نخست محصولات گرمسیری با تولید سالانه 154 هزار تن با بیش از 18 چین در سال، خودکفایی در گوشت قرمز، تولید گونه های نادر نباتی نظیر انگور یاقوتی، برخورداری از گونه های دامی نظیر گاو سیستانی به عنوان بهترین نژاد گوشت ایران، گاو و مرغ دشتیاری، مرغ خزک، گوسفند بلوچی و دارا بودن نصف جمعیت شتر کشور و دسترسی به آبهای آزاد و امکان صید در اقیانوس هند با صید سالانه افزون بر 44 درصد کل صید کشور مورد توجه بیش از پیش اصحاب رسانه قرار گیرد تا شاهد سرمایه گذاری های بیشتری در این حوزه باشیم.
به گزارش ایرنا در تقویم رسمی ایران 17 مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» خبرنگار ایرنا به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری شده است.
شهید صارمی مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف بود که در سال 1377 در جریان حمله گروه طالبان به این شهر به همراه تنی چند از دیپلمات های ایرانی به شهادت رسید.
شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این شهید 17 مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار انتخاب کرد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.