مبین علی میر روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان صادرات کالا از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان در ۱۰ ماهه سالجاری با رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های استاندار و اقدامات انجام شده در این مدت صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان به رقم ۵۴۰ میلیون دلار رسیده است.

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در همین مدت ۳۱۰ میلیون دلار کالای ترانزیت داخلی که در سایر گمرکات اظهار و از طریق بازارچه‌های مرزی صادرات شده است، افزود: در مجموع صادرات و ترانزیت این استان به ۸۵۰ میلیون دلار رسیده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود با حمایت از تجارت قانونمند مرزی، تا پایان سال صادرات از بازارچه‌های مرزی به رقم بی‌سابقه یک میلیارد دلار خواهد رسید.

میر اظهار داشت: هم اینک در بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۱۴۴ غرقه فعال است و سعی بر این داریم که بتوانیم تمامی کارگرانی که در بازارچه‌ها مشغول فعالیت هستند را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی فعال شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.
علاوه بر این بازارچه های مرزی جدید بش‌دلبر، تخت عدالت و شاهگل به ترتیب در شهرستان های نیمروز، هیرمند و زهک، بازارچه بدوکی میرجاوه در شهرستان میرجاوه و بازارچه میل 46 در شهرستان سراوان نیز در این استان به تصویب هیات دولت رسیده و در مرحله آماده سازی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.