محمد نصیری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: تا کنون میزان کمک‌های غیرنقدی مردمی برای سیل‌زدگان، ۶۲۷ تُن به ارزش بالغ بر ۱۲۲ میلیارد ریال رسیده و آمار نهایی کمک های نقدی نیز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.  

وی از ارسال کاروان کمک ۲۰ میلیارد ریالی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند شامل مواد غذایی، پتو، محصولات بهداشتی، پوشک و مخازن نگهداری و حمل و نقل آب خبر داد و گفت: این کمک ها نیز فردا سه شنبه هشتم بهمن ۹۸ با ۳۰ دستگاه خودرو  به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود که این اقلام امدادی با توجه به نیازسنجی انبار مشارکت های مردمی هلال‌احمر، به شهرستان چابهار ارسال می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: تمامی کمک‌های غیرنقدی اهدایی مردمی برای آسیب‌دیدگان از سیل جنوب شرق کشور با همراهی شرکت تیپاکس و از طریق نمایندگی‌های این شرکت در مراکز استان‌ها و همراهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از اول بهمن به صورت رایگان به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

نصیری اضافه کرد: شرکت تیپاکس از اول بهمن همراه با سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در کنار تشکل‌های مردم نهاد و پا به پای عموم مردم نیکوکار، کمک‌های غیرنقدی اهدایی را به صورت رایگان از طریق نمایندگی‌های خود در مراکز استان‌ها، به هموطنان آسیب‌دیده از سیل جنوب شرق کشور می‌رساند و این فعالیت داوطلبانه با مجوز رسمی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر از تمام شعب شرکت تیپاکس در  ۳۱ استان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا بارندگی‌های سیل آسا در جنوب سیستان و بلوچستان تا کنون سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف منطقه وارد کرده است.

 سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به بخش راه ۲۹ درصد، مسکن ۲۵ درصد، کشاورزی ۲۳ درصد، شهرداری ۱۰ درصد، آب و فاضلاب هفت درصد و به سایر بخش‌ها درصد کمی خسارت وارد کرده است که ۶۷۸ تیم امدادی، عملیاتی، جهادی، اورژانس و مردمی در سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان فعالیت داشته‌اند.

 بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰۰ درصد رشد داشته است که منجر به افزایش ۱۹۹ درصدی حجم آب پشت سدها استان شده است.

۱۴شهرستان سیستان و بلوچستان در حوزه بحرانی سیل قرار داشت و هزار و ۵۴۲ روستا نیز تحت تاثیر این سیلاب بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.