مهرداد شریفی دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اظهار نگرانی نسبت به حوزه سلامت در اهواز، افزود: شهرداری اهواز و شرکت آبفا اهواز متولیان اصلی آبگرفتگی هستند اما با وجود هشدارهایی که قبل از بارندگی داده شد، به وظایف خود عمل نکرده‌اند، به همین دلیل علیه آنها اعلام جرم کردیم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز اضافه کرد: سلامتی مردم خط قرمز ماست و هیچگونه محافظه کاری و ملاحظه کاری در این زمینه نداریم و مسائلی که سلامتی مردم را تهدید کند، پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: پیش از این نیز در زمینه آب و فاضلاب ورود کرده و برای دو مدیر سابق آب و فاضلاب اهواز پرونده قضایی تشکیل دادیم.

شریفی همچنین با بیان اینکه نگران مشکلات در حوزه شهری اهواز هستیم، گفت: مشکلات اهواز فوق العاده زیاد است و شهردار و مدیران مناطق باید رویکردشان را تغییر داده و سلامت‌نگر و جامع‌نگر کنند، مشکلات حوزه بهداشت و سلامت شهر، دسته بندی و اولویت بندی شده و راهکارهایی نیز برای آنها توصیه شده اما متاسفانه به رغم مکاتبه، با گذشت هفت ماه از انتصاب شهردار جدید، هنوز موفق به ملاقات و گفت وگو با وی نشده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات آب شرب در مناطقی که دچار آبگرفتگی شده بود، گفت: در غرب اهواز، محله‌هایی همچون عین ۲، بهارستان، انتهای کوی مجاهد، کیانشهر و کوی علوی از نظر آب شرب مشکلاتی داشتند.

شریفی افزود: در برخی محله‌ها که آبگرفتگی بوده، تعهد کرده بودند که آب بسته بندی در اختیار مردم قرار دهند، اما این کار انجام نشد، البته گروه‌های در معرض خطر مانند مادران باردار، کودکان زیر ۶ سال و سالمندان در این مدت رصد شدند که تاکنون مشکلی در این زمینه بروز نکرده است.

بر اساس این گزارش، شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، روز یکشنبه در شورای سلامت شهرستان اهواز، خواستار تسریع در آهک پاشی خیابان‌ها و معابر این شهر شد و گفت: شهر اهواز پس از سرریز فاضلاب در مناطق، با یک بحران زیست محیطی روبه روست و شهروندان در معرض اپیدمی انواع بیماری‌ها همچون وبا و سالک هستند.

به گفته وی آبگرفتگی فعلی مشابه آب زلال سیل نیست و آنچه وارد خانه‌های مردم، مدارس، مساجد و سازمان‌ها شده سرشار از فاضلاب شهری، بیمارستانی و صنعتی است که به دلیل آلودگی شدید مشکلاتی را به وجود می‌آورد و اگر آهک پاشی خیابان‌ها به موقع صورت نگیرد با مشکلات و خطرات جانی برای شهروندان روبه رو خواهیم شد.

سامانه بارشی روز دوشنبه هفته گذشته ۷۳.۹ میلیمتر بارندگی در اهواز به دنبال داشت. این بارندگی باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب چندین شهر از جمله اهواز شد. مدارس اهواز از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته تعطیل اعلام شد.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی درباره تهدید علیه بهداشت عمومی، هر اقدامی کــه تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب یا توزیع آب آشامیدنی آلوده ، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و موادزاید، ریختن مواد مسموم کننده در رود خانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند بــه حبس تــا یک سال محکوم خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.