روح الله سرگزی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی، سپاه و بسیج ۸۶۶ مسیر بازگشایی شده است.

وی از برقراری شبکه آب در ۳۲۷ روستای سیلزده سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب شبکه آب ۳۷۲ روستا مجدد به شبکه بازگشته و همچنان ۴۲ روستا آب آنها قطع است.

معاون دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با وجود تلاش‌های انجام شده همچنان ارتباط تلفنی ۲ روستای جنوب این استان قطع است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای کمک رسانی به مردم سیلزده بسیج شده و مسوولان در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول هستند.

سرگزی گفت: براساس برآوردهای اولیه انجام شده تاکنون سیل اخیر افزون بر سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف زیربنایی، کشاورزی و غیره استان وارد کرده است که بیشترین آسیب به بخش راه‌ها مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: نداشتن تلفات جانی در این سیلاب نشان از اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای قابل توجه تمامی دستگاه‌ها بوده است.
معاون دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان پیام رهبرمعظم انقلاب را موجب شتاب بخشی خدمات و اقدامات همه دستگاه‌ها و نهادها عنوان کرد و اظهار داشت: حضور مقامات کشوری نشان از توجه ویژه نظام به این استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.