عباسعلی ارجمندی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیلاب اخیر تاکنون هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این استان خسارت زده است.

وی ادامه داد: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه‌روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۸۶۰ روستا باز شده است.

 مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان از برقراری شبکه آب در ۳۰۹ روستای سیلزده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب شبکه آب ۳۰۹ روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

وی بیان کرد: تمامی ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای کمک رسانی به مردم سیلزده بسیج شده و مسوولان در کنار مردم به خدمات رسانی مشغول هستند.

ارجمندی اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان توسط نیروهای هلال احمر در این مدت اسکان داده شدند.

وی با اشاره به شدت سیلاب سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های کنارک، چابهار، سرباز، نیکشهر، قصرقند و فنوج در سیل اخیر در شرایط بحرانی قرار داشتند و یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون متر معکب ورودی رودخانه‌های استان بوده است.
وی افزود: در مجموع  حجم آب در سیلاب سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیلاب استان گلستان بوده و در نقاطی از استان شدت بارندگی بسیار بالا بوده به طوریکه در زرآباد میزان بارندگی بیش از ۱۲ هزار متر معکب آب داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.