دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از ۲۸ دی به مدت یک هفته برای ۴۷۰ هزار کودک زیر پنج سال سیستان وبلوچستان درحال اجراست.

وی ادامه داد: ۱۶۳ مورد فلج اطفال در کشورهای همسایه سیستان و بلوچستان این دانشگاه را در اجرای دو مرحله‌ای در استان مصمم‌تر کرده است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد:در سیستان وبلوچستان سالیانه تمامی کودکان زیر پنج سال در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند و به برکت تلاش‌ها و مدخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در استان و کشور مشاهده نشده است.

وی با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می‌کنندگفت: هزار و ۳۵۰ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.
هاشمی شهری با اشاره به این موضوع که دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیش‌از هشت هزار نفر داوطلب سلامت دارد بیان کرد: داوطلبان سلامت به عنوان نقاط قوت این برنامه هر ساله در اجرای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در بدترین شرایط آب و هوایی در اجرای این طرح مشارکت فعال دارند.
وی اظهار داشت: مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان نیز با یک هفته تاخیر عملیات واکسیناسیون را انجام خواهند داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان کرد: مرحله دوم واکسیناسیون فلج اطفال از پنجم اسفند به مدت چهار روز اجرا خواهد شد و تمامی کودکان ایرانی وغیر ایرانی قطره فلج اطفال را دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا فلج اطفال به عنوان یک بیماری ویروسی یکی از خطرناک ترین بیماری های عصر حاضر است که معمولا کودکان خردسال را مبتلا می کند و سبب فلج دائمی اندام های تحتانی به ویژه پاها می شود.
سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بیماری های گوناگون مسری قرار دارند، همواره مورد توجه مسئولان بهداشتی درمانی کشور قرار دارد و به همین سبب با وجودی که در چند سال گذشته هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی این استان مشاهده نشده است، طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال اجرا می شود.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.