به گزارش روز یکشنبه از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی با اشاره به جزییات امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان در ۱۰ روز گذشته گفت: هموطنان ساکن در ۱۴ شهرستان ایرانشهر، چابهار، خاش، دلگان، زاهدان، سرباز، سراوان، سیب و سوارن، فنوج، کنارک، میرجاوه، مهرستان، نیکشهر و هیرمند متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده اند و در این مدت به ۷۴ هزار و ۷۵۴ نفر در ۶۵۵ شهر و روستا امدادرسانی شد و متاسفانه دو نفر بر اثر وقوع سیل  و ریزش آوار در شهرستان سرباز  و کنارک جان باختند.

وی با اشاره به نجات زنان باردار از سیل و انتقال به مناطق امن، افزود: هفت زن باردار در سیل شهرستان های کنارک، میرجاوه، نیکشهر، زاهدان، قصرقند و سیب و سوران از سیل نجات داده شده و توسط تیم های امدادی هلال احمر به مناطق امن انتقال یافتند. ۱۲ مصدوم هم توسط تیم های هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند و با تلاش تیم های امدادی هلال احمر ۶ روستا از جمعیت و ۱۹۵ واحد مسکونی از آب تخلیه شد.

سلیمی با اشاره به اسکان اضطراری ۷ هزار و ۹۱۶ نفر در استان سیستان و بلوچستان افزود: ۱۵۰ تیم عملیاتی متشکل از ۶۶۰ نیروی عملیاتی و ۶۰ تیم متشکل از ۲۹۵ امدادگر و نجاتگر از استان های معین در حال امدادرسانی به هموطنان متاثر از سیل و آبگرفتگی در این استان هستند.

به گفته وی، ۹ فروند بالگرد شامل دو بالگرد هلال احمر و هفت بالگرد نظامی با انجام ۱۱۳ سورتی پروازمعادل ۷۸ ساعت و ۵۰ دقیقه پرواز ۳۸ هزار  و ۸۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی را به مناطق سیل زده استان منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۵۶ بسته غذایی ، ۲ هزار و ۲۰۱ دستگاه چادر، ۹ هزار و ۲۴۸ تخته پتو، ۴ هزار و ۱۳۱ تخته موکت، ۷ هزار و ۱۳۷ کیلوگرم نایلون،۲ هزار و ۵۰۹ کیلوگرم قند و شکر، ۷ هزار و ۴۵۴ قرص نان، ۳ هزار و ۴۹۴ بطری آب معدنی، یک هزار و ۶۸۲ کیلوگرم حبوبات،۶ هزار و ۸۶۴ کیلوگرم برنج، ۷۸۵ شعله والوور و ۱۲هزار و ۱۳۷ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده است.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.