غلام حیدر زورقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سیل اخیر در سیستان و بلوچستان بویژه مناطق جنوبی این استان باعث از بین رفتن منابع علوفه دام‌ها و کمبود شدید خوراک دام در این مناطق شده است.

وی ادامه داد: ۲۲۵تن جو به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با هماهنگی شرکت‌های توزیع کننده نهاده‌های دامی کشور بزودی به سیستان وبلوچستان ارسال و به طور رایگان در اختیار دامداران آسیب دیده از سیل قرار می‌گیرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: این سازمان به منظور تامین خوراک دام و جلوگیری از تلفات دام خواستار تامین هزار و ۵۰۰ تن جو،هزار و ۵۰۰ تن سبوس و۲هزار تن علوفه از سوی وزارت جهادکشاورزی شده است.

به گفته استاندار سیستان و بلوچستان همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در استان بویژه نیمه جنوبی راه ارتباطی ۸۹۰ روستا به طور کامل قطع شد که با تلاش شبانه روزی نیروهای امدادی تاکنون راه ۵۰۰ روستا باز شده است.

احمد علی موهبتی ادامه داد: همچنین براساس آخرین آمار از مجموع ۸۷۷ روستای سیستان و بلوچستان که دچار قطعی برق شده بودند تاکنون برق ۸۱۲ روستا وصل شده است.

وی از برقراری شبکه آب در ۹۳ روستای سیلزده استان خبر داد و افزود: در سیلاب اخیر آب ۲۴۵ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب شبکه آب ۹۳روستا مجدد به شبکه بازگشته است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیشترین بارندگی این مدت با ۲۲۶ میلی متر از فنوج گزارش شده است، گفت: با توجه به بارندگی‌های بی‌سابقه  هم‌اینک علاوه‌بر دستگاه‌های خدمات رسان هفت فروند بالگرد، ۴۶ فروند قایق و یک لنج در مناطق جنوبی استان درحال ارائه خدمات به سیلزدگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.