دکتر سید محمد هاشمی‌شهری روزچهارشنبه با بیان اینکه هم اینک ۱۶ مرکز تسهیلات زایمانی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعال است، اظهار داشت: ۴۸۰ مادر باردار در این مدت برای زایمان از تسهیلات  زایمانی واحدهای تابعه دانشگاه به دلیل اندیکاسیون مامایی به مراکز بالاتر و  بیمارستانها اعزام شده اند و با اقدامات درمانی مناسب زایمان های موفق داشته اند.

وی ادامه داد: علاوه بر انجام زایمان طبیعی مراقبت های دوران بارداری، مشاوره های شیردهی ومراقبت نوزاد در ۶ ساعت اول، آموزش فاصله گذاری مناسب بین تولدها و مراقبت های پس از زایمان  از مهمترین برنامه های ماماهای شاغل در مراکز جامع سلامت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ترویج زایمان طبیعی از شاخص های مهم در توسعه نظام سلامت است و با اجرای برنامه های تحول سلامت و ترویج زایمان طبیعی اقبال عمومی به زایمان طبیعی بیشتر شده است.

وی پیشگیری از خطر عفونت را از مزایای  زایمان طبیعی عنوان کرد و افزود: شایع‌ترین انواع عفونت پس از جراحی سزارین، عفونت رحم و عفونت محل زخم جراحی است ولی در زایمان طبیعی عفونت رحم به ندرت دیده می شود .

هاشمی شهری افزود: یکی دیگر از مهمترین مزایای زایمان طبیعی حالت روحی نوزاد است به این دلیل که پس از زایمان طبیعی بلافاصله در آغوش مادر قرار گرفته و مادر به او شیر می‌دهد که این خود باعث ایجاد رابطه عاطفی بین نوزاد و مادر می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.