نیک‌محمد بلوچ‌زهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بازدید از مناطقی که دچار مشکل شده‌اند، از نزدیک با مردم سیل‌زده به گفت‌وگو پرداخت و سپس از پل هیتان که به پنج تیر مخابراتی صدمه زده و خطوط را بطور کامل قطع کرده بود دیدن کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سیستان و بلوچستان افزود: آذری جهرمی همچنین از روستای دل‌پیر و یک پل شکسته و چندین خانه خسارت دیده در این محدوده بازدید و پس از آن به سمت رودخانه ملوران حرکت کرد.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سپس عازم بخش بنت نیکشهر شده و اکنون در روستای دستگرد که دچار خسارات زیادی شده حضور دارد و در حال گفت وگو با مردم سیل زده و بررسی مسائل و مشکلات آنان است.

بلوچزهی گفت: حرکت وزیر ارتباطات و هیات همراه به دلیل ملاقات‌های مردمی، بازدید از مناطق سیل زده و همچنین تخریب راهها و دشوار بودن مسیرها به کندی پیش می‌رود.

وی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده به دلیل کمبود وقت وزیر در پاویون فرودگاه کنارک در نشستی با مسوولان به بررسی وضعیت منطقه و گزارش این سفر خواهد پرداخت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان وزیر نیرو شامگاه دوشنبه به منظور بررسی روند سیلاب سیستان و بلوچستان وارد چابهار شدند.

بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان و شرکت در شورای اداری استان از مهمترین برنامه‌های سفر رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به جنوب این استان است.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به منظور بازدید از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان وارد چابهار شده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران به منظور بازدید و تسریع در روند امدادرسانی نیروهای نظامی به سیل زدگان به این استان سفر کرده است.

همچنین سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان شامگاه دوشنبه وارد چابهار شده است.

رییس سازمان اورژانس کشور نیز دیشب به منظور بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و نظارت بر روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به این استان سفر کرده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.