علی زندی روز یکشنبه در هفتمین نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امنیت و سلامت ۲ موهبت الهی است که اگر امنیت در جامعه نباشد سلامت هم وجود نخواهد داشت.

وی گفت: یکی از آسیب‌های اصلی در جامعه عدم اطلاع و ناآگاهی خانواده‌ها نسبت به مضرات موادمخدر است بطوریکه بیش از ۵۵ درصد خانواده‌ها از اعتیاد فرزندانشان بی‌خبر هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: بیش از ۷۲۸ نوع ماده مخدر صنعتی در دنیا اعلام شده که باید همه بیدار و هوشیار باشیم تا دچار این بلای خانمانسوز نشویم.

وی با اشاره به اینکه کمیته پیشگیری یکی از کمیته‌های تاثیرگذار در زمینه مبارزه با موادمخدر است، بیان کرد: هزینه درمان یک کودک معتاد بین سه و نیم تا ۱۰ میلیون تومان است.

زندی ادامه داد: برگزاری همایش یاریگران زندگی در زاهدان اتفاقات خوبی را به همراه داشته که نشان‌دهنده جدی گرفتن موضوع اعتیاد در جامعه است.

وی گفت: یکی از جولانگاه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش است که بعد از خانواده دومین کانون مقدس در امر آموزش و تربیت فرزندان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: امیدواریم شاهد روزی باشیم که آسیب‌های اجتماعی در جامعه به حداقل برسد.

رییس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: طرح یاریگران زندگی یک طرح ملی است که در این استان به صورت ویژه اجرا می‌شود.

رسول راشکی تاکید کرد: باید معضلات حاشیه شهر و درون خانواده‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد و این مهم از طریق صدا و سیما و رسانه ها محقق خواهد شد.

وی افزود: خیلی از مطالب در فضای مجازی صحت ندارند اما رسانه ملی استان بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند در زمینه پیشگیری و مبارزه با اعتیاد اقدامات خوبی انجام دهد.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه بیان کرد: امروز ضرورت کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جامعه بیش از پیش احساس می شود.

محمود کردستانی گفت: متاسفانه امروز آتش اعتیاد همه را درگیر کرده و هر جوان و نوجوانی که در دام اعتیاد گرفتار شود جامعه دچار آسیب می شود.

وی افزود: برنامه‌های سال ۹۹ در حوزه صدا و سیما در حال تصویب است و همه برنامه‌ها ظرفیت‌ پرداختن به موضوع مواد مخدر را دارند. 

 مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: درد اصلی در زمینه مبارزه با مواد مخدر این است که بسیاری از خانواده‌ها مطلع نیستند که محتوای زیرنویس صدا و سیما در هر ساعتی از شبانه‌روز آماده است تا اطلاعاتی را در زمینه پیشگیری و مبارزه منتشر کند.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان پیشانی جبهه مبارزه با مواد مخدر است و متاسفانه بیشترین شمار کم‌سوادها به این استان تعلق دارد که این امر ما را در زمینه موادمخدر آسیب‌پذیرتر کرده است.

در پایان این جلسه تفاهمنامه طرح یاریگران زندگی در مدارس با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان با آموزش و پرورش و تفاهمنامه کارزار رسانه با صدا و سیما با اعتبار ۵۰ میلیون تومان امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.