محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هسته بارش‌های این سامانه در محدوده شهرستان‌های خاش و زاهدان قرار داشته به طوریکه علاوهبر تمندان از ایستگاههای«نرون» در خاش ۸۵.۵، «کوشه» و «سنیب» در خاش ۷۹، «ترشاب» خاش ۶۸، «خیرآباد بالای» زاهدان ۵۹.۵، «دجنگ» خاش ۵۹، «اسلام آباد حصارویه» زاهدان ۵۵ و «میرآباد» زاهدان ۴۹.۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در شهر خاش نیز بارش‌های قابل توجهی با میزان ۴۸.۱ میلی‌متر ثبت شده است، افزود: در شهرهای دلگان و زاهدان نیز به ترتیب ۲۰ و ۱۳.۱ میلی‌متر باران باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تا صبح امروز از حدود ۹۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی گزارش شده که بارش‌های ۱۹ ایستگاه بیش‌از ۳۰ میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه بارش‌های شب گذشته در اکثر نواحی سیستان و بلوچستاناز نوع «باران» بوده است، گفت: بهترین حالت بارندگی، بارش باران است که سهم زیادی در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد.

حیدری افزود: در بارش‌های رگباری حجم زیادی بارندگی در مدت‌زمان کوتاه می‌بارد که مقدار کمی از آن جذب سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود.

وی در بخش دیگری به وضعیت جوی پیش روی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان تا بعدازظهر امروز شرایط برای وقوع بارش‌های رگباری در نیمه شمالی استان وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.