عبدالرحمان شهنوازی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارندگی‌های ۲ روز گذشته در حوزه شمال دلگان و جاری شدن سیل در حوزه آبریز منطقه، راه ارتباطی دلگان به شهرستان رودبار جنوب کرمان بسته شده بود، که پس از فروکش کردن سیلاب این راه ارتباطی توسط راهوران بازگشایی شد.

وی گفت: هم‌اینک تمامی مسیرهای ارتباطی سیستان و بلوچستان باز است.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان همچنان تا امشب آسمان استان نیمه ابری تا ابری است و رگبار پراکنده باران ادامه دارد.

مصدق گودرزی گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشههای پیش‌یابی و مدل‌های جوی امروز و امشب نیز شرایط برای ریزش های رگباری در سیستان و بلوچستان به ویژه نواحی مرکزی و ارتفاعات نیمه شمالی مهیاست.

وی از کاهش تراکم ابرها در آسمان  نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خبرداد و افزود: از امشب به تدریج روند کاهش ابر در استان به ویژه نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان آغاز میشود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز سه‌شنبه هفته جاری وارد این استان شد و همچنان ادامه دارد تا صبح امروز پنجشنبه حدود ۱۹ میلی‌متر باران برای زاهدان به همراه آورد.

وی بیان کرد: ارتفاع بارش‌های فصل پاییز زاهدان با بارش‌های این سامانه از ۴۰ میلی‌متر عبور کرد.

گودرزی با بیان اینکه طی سه ماه اخیر معادل ۵۰ درصد بارش‌های یک سال زراعی زاهدان دریافت شده است، افزود: تا صبح امروز بیشینه بارندگی‌ها با میزان ۲۹.۵ میلی‌متر از «سنیب» از توابع خاش گزارش شده است.
وی بیان کرد: همچنین از ایستگاه‌های گراغه و آله آباد پبی زاهدان ۲۴ میلی‌متر، تمندان خاش ۲۱.۵ میلی‌متر، خیرآباد بالای زاهدان ۱۸ میلی‌متر، کهنک دهپابید ۱۶ میلی‌متر، کوشه خاش ۱۵.۵ میلی‌متر، چانعلی، کلات سیاه و مرکز تحقیقات زاهدان ۱۵ میلی‌متر باران گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.