عبدالرحمن شهنوازی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اثر وقوع بارش‌های رگباری و طغیان رودخانه‌های محلی مسیر فنوج - کوتیج - رمش ساعت ۱۸ چهارم مهر و محور چاه هاشم - چاه اسحاق ساعت ۷ صبح پنجم مهر بسته شده است.

وی ادامه داد: تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد.

 مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی چهارمین روز سال زراعی ۹۸-۹۹ سپری شد که ارتفاع بارش‌های نخستین سامانه بارشی در«کجدر» سرباز به ۴۴ میلی متر رسید.

محسن حیدری اظهار داشت: عصر روز پنجشنبه بر گستره و شدت فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان افزوده شد.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها در برخی مناطق منجر به تشکیل روان آب و انسداد چند محور مواصلاتی شده است، افزود: همانطور که انتظار می‌رفت هسته بارش‌ها در شهرستان‌های سرباز، نیکشهر و سراوان را فرا گرفت و در برخی ایستگاه‌های بارانسنجی این مناطق بارش‌های سنگین اتفاق افتاد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ایستگاه‌های «کجدر» سرباز ۴۴، «شهرک سبحان» سراوان ۳۰، «رئیس آباد» سرباز سرباز ۲۵ و «کشیک» نیکشهر ۲۰ میلی متر باران گزارش شده است.
وی تصریح کرد: این سامانه بارشی در برخی از مناطق شهرستان‌های فنوج و ایرانشهر نیز فعالیت کرد و از برخی ایستگاه‌های آنها بارش‌های پراکنده گزارش شد.
حیدری گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیشیابی و مدل‌های جوی همچنان فعالیت این سامانه در استان ادامه دارد و توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری شود.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.