علی درویش پور روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مهم به تازگی در شورای حفاظت منابع آب استان البرز مورد پیگیری و تصویب شد.

وی  با اعلام اینکه تخصیص حقآبه البرز از آبهای سطحی و کاهش مصرف آبهای زیرزمینی می‌تواند در مدیریت بهینه منابع آب البرز مثمرثمر باشد، ادامه داد: تمام دستگاههای اجرایی موظف هستند برنامه ریزی های لازم  برای سازگاری با کم آبی را لحاظ کنند.  

درویش پور تاکید کرد: اطلاعات دقیق و مشخص در مورد شرایط جوی و میزان بارش ها برای مدیریت منابع آب حائز اهمیت است بنابراین ضرورت دارد ارائه آمار و اطلاعات ارائه شده توسط سازمانهای هواشناسی و آب منطقهای البرز تجمیع شود.  

وی گفت: همچنین برای پیشگیری و کاهش خسارات ناشی از سیل باید نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز و آزاد سازی حریم رودخانه اهتمام جدی داشت. 

درویش پور ادامه داد: افزایش میزان استفاده از پساب تهران برای تغذیه منابع آب زیر زمینی البرز بسیار ضروری است و احیاء دشت اشتهارد از جمله اقداماتی است که باید برای حفظ منابع آب استان انجام شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز تاکید کرد: برنامه ریزی دقیق و مشخص برای استفاده بهینه از پساب تهران اتخاذ شود.

از کل چاههای غیرمجاز شناسایی شده استان، ۳۰۰ حلقه دارای آبدهی بالای ۵۰۰ میلیون مترمکعبی هستند که انسداد آنها به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

۸۰۲۹/ ۶۱۵۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.