محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین بارندگی در سیستان و بلوچستان با ۲۱ میلی‌متر از بندر چابهار گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ایستگاه‌های «سنیپ» خاش ۲۰.۵  میلی‌متر، «گراغه» زاهدان ۱۶ میلی‌متر، «چانعلی» زاهدان و «تمندان» خاش ۱۵ میلی‌متر، «اله آباد پبی» زاهدان و «کوشه» خاش ۱۲ میلی‌متر، شهر زاهدان ۱۰.۴ میلیمتر «کوه خواجه و قعله رستم» در شمال استان ۱۰ میلی‌متر باران گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارندگی‌های شمال و مرکز استان قابل توجه بوده است، افزود:  بارش‌ها تا کنون ۱۰ شهرستان در نیمه شمالی، نواحی غربی و  ساحلی استان را در برگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان انتظار بارش باران و رعد و برق در نیمه شمالی، مناطق غربی و قسمت غرب سواحل استان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی تا فردا در استان باقی بماند.
حیدری با بیان اینکه احتمال وقوع بارش‌های پراکننده همزمان با خروج سامانه در سیستان و بلوچستان وجود دارد، خاطرنشان کرد:  از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات، کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما بویژه در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود که با توجه به این سرما و رطوبت موجود در سطح زمین انتظار وقوع پدیده مه گرفتگی در نقاط سردسیر استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه آسمان سواحل سیستان و بلوچستان نیمه ابری تا ابری است، گفت: تا جمعه دریای عمان به نسبت مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.