حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز جمعه در دیدار با معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با خود اظهار داشت: در سیستان و بلوچستان در زمینه فرهنگ‌سازی وقف باید اقداماتی انجام شود تا این امر مهم در این استان به یک فرهنگ تبدیل شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: باید از استان‌های دیگر برای پیشرفت وقف در این استان کمک گرفته شود.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: در استان سیستان و بلوچستان پول وارد می‌شود اما مدیریت درست برای هزینه آن صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: اگر ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان به خوبی احصا و برنامه‌ریزی درستی می‌شد هم‌اینک پیشرفت بهتری برای استان شاهد بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز اظهار داشت: در زمینه درمان تلاش بر این است تا اقدامات خوبی برای سیستان و بلوچستان صورت گیرد که در همین راستا بزودی یک درمانگاه بیماران مادرزادی در این استان راه‌اندازی خواهد شد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی افزود: برای بحث توسعه درمانگاه شمیم یار نیز که در مسجد حضرت خدیجه کبری(س)زاهدان فعال است تصمیماتی گرفته شد.

وی تاکید کرد: برای استان سیستان و بلوچستان نیاز است تا از چند استان دیگر نیز به عنوان معین کمک گرفته شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: پنج هزار وقف انتفاعی از سیستان و بلوچستان در سازمان ثبت وجود دارد که این تعداد موقوفه ناچیز است.

وی ادامه داد: ۴۲ وقف جدید انتفاعی از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که نسبت به متوسط کشور پایین است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.