منصور بیجار در بازدید از مجتمع آبرسانی ۲۶۱ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب چابهار اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرا در حوزه آبرسانی به روستاهای چابهار طرح ۲۶۱ روستایی مجتمع تلنگ پلان و پیرسهراب است که هم‌اینک ۱۸۵ روستای آن شبکه‌گذاری و مردم روستا از آب بهداشتی بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: امید است در ماه‌های آتی و پیش از پایان سال با راه‌اندازی تصفیه‌خانه در چابهار جمعیتی افزون‌بر ۵۰ هزار نفر از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شده و در افق طرح که ۲۶۱ روستاست در کمتر از یک سال آینده کل فرایند پروژه تکمیل شود.
 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با اجرای این پروژه، شاخص بهره‌مندی شهرستان چابهار از آب آشامیدنی بهداشتی  از ۲۱ درصد به ۳۷ درصد ارتقا یافته و شاخص استان نیز ۷ درصد افزایش می‌یابد تا گامی مهم برای رسیدن به میانگین کشوری برداشته شود.

 مدیرعامل آبفا روستایی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: هم‌اینک ۱۸ مجتمع آبرسانی در سطح استان در حال اجراست که هفت هزار و ۳۵۰ کیلومتر از عملیات لوله‌گذاری آنها انجام شده است.
عبدالاحد ریکی در خصوص مجتمع ۲۶۱ روستایی تلنگ، پلان و پیرسهراب گفت: این پروژه با افزون‌بر ۹۰۰ کیلومتر عملیات اجرایی، یکی از بزرگترین مجتمع‌های سطح کشور بوده که هم‌اینک ۶۰۳ کیلومتر آن اجرایی شده است. 

وی بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک با تکمیل پروژه تصفیه‌خانه‌ که بیش‌از ۷۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ۱۸۵ روستا با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره‌مند می‌شوند که با اتمام پروژه این تعداد به ۲۶۱ روستا افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل آبفا روستایی سیستان و بلوچستان گفت: برای عملیات تکمیلی کل طرح سه قرارداد با ارزش بیش از ۳۷ میلیارد تومان منعقد شده که طی روزهای آتی اجرایی خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین مطالعات ۲۶ مجتمع جدید در سیستان و بلوچستان آغاز شده که فرآیند مطالعاتی ۱۱ مجتمع آن تکمیل و به دفتر مطالعات و بررسی اقتصاد آبفا کشور ارسال شده که پس از تکمیل ۱۵ مجتمع باقی‌مانده یک سند مطالعاتی جامع برای استان تدوین خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.