دکتر فریبرز راشدی در حاشیه طرح«زمستانه» دستگاه‌های خدمات‌رسان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از امروز یکم دی آغاز و تا ۲۵ اسفند در سراسر این استان ادامه دارد.

وی افزود: علاوه‌بر ۱۴۰ پایگاه جاده‌ای اورژانس، ۲ پایگاه امداد هوایی در زاهدان و ایرانشهر و ۲۰۰ دستگاه آمبولانس بنز با برخورداری از بروزترین تجهیزات به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کنند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هم‌اینک پایگاه‌های اورژانس در ۹۰ درصد جاده‌های اصلی سیستان و بلوچستان و ۳۰ درصد محورهای فرعی این استان  مستقر است که با جذب نیرو و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم در سال‌های آتی شمار برخورداری محورهای استان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: ۶ پایگاه اورژانس با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

راشدی زمان حضور نیروهای اورژانس را بر بالین بیماران در شهرها پنج دقیقه و در جاده‌ها ۹ دقیقه ذکر کرد و گفت: ضروری است که ۸۰ پایگاه اورژانس در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود تا پوشش نیروهای امدادی اورژانس بهداشت و درمان در این استان به حد کامل برسد.

وی بیان کرد: سال گذشته هشت هزار مصدوم در تصادفات جاده‌ای سیستان و بلوچستان توسط نیروهای اورژانس جابجا شدند که علاوه‌بر رنج جسمی و روحی و روانی برای مصدومان و همراهان آنان هزینه‌های زیادی را برای مراکز بهداشتی و درمانی این استان به همراه دارد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار داشت: تمام تلاش نیروهای اورژانس کاهش تصادفات و ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از آسیب‌های جدی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.