حامد صادقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجتمع با ظرفیت هزار و ۴۰۰ راس دام سبک و ۳۶۰ واحد دامداری خانگی به همت آستان قدس رضوی در روستای علی آخوند شهرستان زهک به بهره‌برداری رسید.

وی کارکرد این مجتمع را حمایت از دام سبک در روستاها عنوان کرد و گفت: قرار است این مجتمع روش دامداری سنتی را از طریق آموزش و پشتیبانی و اصلاح نژاد به علمی و مدرن تغییر دهد.

معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی افزود: مجتمع پشتیبان دام سبک دارای یک گله اولیه است که در آن نژادهای سالم و چند قلوزا تحویل دامدار می‌شود که پس از آموزش و پشتیبانی می‌تواند نژاد آن را تکثیر کند.

وی بیان کرد: در حوزه پشتیبانی بهداشتی و درمانی نیز این مجتمع خدمات مطلوبی ارائه خواهد کرد که در نهایت ژن‌های تولید شده در روستاهای منطقه نشر داده می‌شوند.

صادقی ادامه داد: امروز کشور در وضعیتی قرار دارد که حتی پروتئین نیز از خارج وارد می‌شود و با افتتاح این مجتمع بخشی از نیازهای پروتئینی کشور جبران خواهد شد.

وی گفت: بازگشت مهاجران از شهر به روستاها و درآمد بالای دامداران از جمله مزایای این کار است.

معاون محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی افزود: در فاز نخست این طرح ۱۱۰ دامداری خانگی در شمال استان افتتاح شده و در فاز دوم نیز۲۵۰ واحد دامداری خانگی دیگر در روزهای آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با گسترش این طرح هفت هزار واحد دامداری خانگی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شود.

صادقی گفت: آستان قدس رضوی در این طرح نقش حمایتی، تسهیل‌گری و هدایتی دارد و در تلاشیم این دانش را به روستاها هدایت کنیم تا مزایای آن نصیب مردم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.