فریبا برنایی بجد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تدوین سند توسعه ارتقای وضعیت زنان سیستان و بلوچستان و رئوس و سرفصل‌های اجتماعی این سند یک مرجع مهم برای شناخت و برنامه‌ریزی در جهت رفع مشکلات پیشروی بانوان و خانواده‌ها در حوزه اجتماعی است.

وی گفت: کودک همسری یک معضل اجتماعی است که علت‌های مختلفی در جامعه منجر به این پدیده شده و با توجه به پیامدهای بعد از آن درصددیم با ارائه راهکارهای عملیاتی، برنامه‌ای جامع و مبسوط برای کاهش و مبارزه با این پدیده تدوین کنیم.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان شمار ازدواج‌های ثبت نشده را یکی از چالش‌های پیش روی زنان و خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: براساس پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک؛ هر فرد زیر ۱۵ سال کودک محسوب می‌شود بنابراین ازدواج هر فردی اعم از دختر یا پسر زیر این سن کودک همسری محسوب خواهد شد و ایران نیز این معاهده را امضا کرده است.

وی خاطر نشان کرد: می‌توان از ظرفیت مهم جامعه روحانیت برای آگاهی جامعه از پیامد این پدیده بهره برد و آموزش و پرورش، بهزیستی و فعالان اجتماعی برای کاهش این پدیده نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند.

برنایی افزود: باید برنامه‌های آموزشی و خدمات سلامت باروری را برای خانواده‌ها و جامعه فراهم کرد تا با توقف کودک همسری، بارداری زودهنگام و مشکلات و پیامدهای بعد آن کمتر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.