مجید فیاضی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایرانشهر از مناطق مستعد کشت کلزا در استان سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود بطوری که در سال زراعی ۹۸-۹۹ با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده کشت این دانه روغنی افزایش چشمگیری یافته است.

وی افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزش گروهی، آموزش‌های چهره به چهره، ترویج مزایای کشت کلزا، اقتصادی بودن محصول، مزایای تناوب در کشت محصولات زراعی و مزایای کنترل آفات و علف‌های هرز زمین‌های منطقه، زمینه کشت مناسب کلزا فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کشت کلزا در این شهرستان از اواسط آبان آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد.

وی متوسط برداشت دانه روغنی کلزا در هر هکتار از زمین‌های ایرانشهر را ۱.۵تن ذکر کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از این سطح بیش‌از هزار و ٢٠٠ تن محصول برداشت شود. 

فیاضی با بیان اینکه هر کیلوگرم کلزا از سوی دولت حدود ۵٠ هزار ریال به صورت تضمینی خریداری می‌شود اظهار داشت: تمام مراحل کاشت و برداشت کلزا بصورت مکانیزه انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه کار برداشت کلزا در ایرانشهر از اوایل فروردین تا پایان اردیبهشت ادامه دارد گفت: بیش‌از ٢۵٠ نفر در کار کاشت، داشت و برداشت کلزا در این شهرستان مشغول به کار هستند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: با توجه به ارزش غذایی کلزا که حاوی ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن، ۱۷ تا ۲۶ درصد پروتئین و کنجاله آن حاوی ۵۰ درصد پروتئین است.

وی ادامه داد: کاشت این گیاه مفید و استراتژیک با مصرف آب اندک در صنعت روغن در دستور کار جهاد کشاورزی ایرانشهر قرار گرفته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.