احمدعلی موهبتی روزجمعه در بازدید از ستاد انتخابات و محل نام نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس در مرکز حوزه انتخابیه خاش اظهار داشت: استقبال داوطلبان از انتخابات مجلس یازدهم در این استان بسیار خوب و کم نظیر بوده و تا فردا که روز پایانی ثبت نام از داوطلبان است، قطعا شاهد حضور پرشور افراد تحصیلکرده و نخبگان استان برای شرکت در عرصه رقابتی انتخابات مجلس خواهیم بود.
وی افزود: زیرساخت‌های لازم برای برگزاری پرشور و سالم انتخابات در سیستان و بلوچستان فراهم شده است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: نام نویسی حدود ۱۸۰ نفر در پنج روز نخست از مهلت قانونی در شهرهای سیستان و بلوچستان حکایت از این دارد که دلسوزان استان با دغدغه ای مثال زدنی خواهان ارائه خدمت به هم وطنان هستند.
موهبتی همچنین در نشست مشترک با فرماندار، اعضای ستاد اجرائی و هیات نظارت بر انتخابات شهرستان خاش بیان کرد: صیانت از آرای مردم و برگزاری سالم و با شکوه انتخابات یک اصل در نظام اسلامی است و همگان به اجرای قانون و رعایت اصل امانت داری موظف هستیم.
موهبتی افزود: زمینه برای حضور و مشارکت اقشار مختلف جامعه در عرصه انتخابات فراهم بوده و برای نا کام گذاشتن دشمنان و جذب حداکثری و دفع حداقلی مردم همه ارکان نظام تلاش می کنند.
وی اظهار داشت: همدلی و همبستگی اعضای ستاد اجرائی، هیات نظارت، بازرسی و سایر دست اندرکاران نشانگر این موضوع است که همگان با دلسوزی تمام به عزت و سربلندی نظام اسلامی می اندیشند.
فرماندار خاش هم در این نشست گفت: انتخابات دوره یازدهم مجلس با مشارکت افزون بر ۳ هزار نفر در بیش از ۲۰۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه این شهرستان برگزار می شود.
صاحب گل صالحی افزود: مردم شهرستان خاش از ماه‌ها قبل خود را برای برگزاری سالم و با شکوه انتخابات مجلس یازدهم آماده کرده اند و در همین راستا علما، معتمدان، ریش سفیدان، نخبگان و افراد تحصیلکرده پای کار هستند و در دوم اسفندماه حضور حداکثری مردم خاش را در صحنه انتخابات شاهد خواهیم بود.
داوطلبان باید اصل کارت ملی و یک نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس­‌دار و یک نسخه تصویر همه صفحات، یک قطعه عکس جدید، اصل و یک نسخه تصویر آخرین مدرک تحصیلی معتبر(حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن)، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائمی و یا مدرکی معتبر دال بر روشن بودن وضعیت مشمولان خدمت نظام وظیفه عمومی را به وزارت کشور و فرمانداری­‌های مراکز حوزه‌­های انتخابیه ارائه دهند. 
نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری روزشنبه ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت.
داشتن مدرک کارشناسی ارشد و حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال سن از جمله شرایط ثبت‌نام بوده و پس از طی مراحل ثبت نام از همان روز کار بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه آغاز و تا ۲۱ آذر ادامه خواهد داشت و از ۱۷ تا ۲۶ آذر نیز صلاحیت داوطلبان در هیأت‌های اجرایی بررسی می‌شود.
هر دوره نمایندگی (دوره کامل) جهت اعمال تبصره (۳) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.